A Lufthansa akkor hetente kétszer jött Budapestre, és az első évben már 9000 utast szállított
A Lufthansa térségi igazgatójának a gondolataihoz kapcsolódott a házigazda Budapest Airport vezérigazgató-helyettese, egyben üzletfejlesztési igazgatója, Dimitrios Gatsonis, amikor bejelentette, hogy a BA által üzemeltetett Ferihegyi repülőtér-komplexumról ötvennél több
Visszatérve a Lufthansára: a légitársaság további járatok indítását is tervezi. Pár héten belül már közvetlen járat köti össze a romániai Nagyszebent a bajor fővárossal, Münchennel. Mielőtt fölszeletelték volna a 40. évfordulóra sütött marcipántortát, Tamur Goudarzi-Pour bejelentette: a jubileumot egy akcióval is emlékezetessé szeretné tenni a társaság. Ezen a hétvégén, augusztus 24– 26. között mindössze 40 euróért lehet jegyet foglalni az LH 40, európai célállomására. (Természetesen ebben az árban nincsenek benne a repülőjegyekre rakódó, a légitársaságoktól független, egyéb, járulékos költségek.)
a ferihegyi betonon.
Az ünnepi sajtótájékoztató végén landolt Ferihegyen a Lufthansa Airbus A321-100 típusú gépe, a „D-AIRX“, azaz repülősnyelven: „Romeo X-Ray“, amelyet az eredetileg 1926-ban alapított légitársaság háború utáni újjáalapításának 50. évfordulójára (2005-ben) festettek át az egykori LH-masinák mintájára. A személyzet, a pilóták és a stewardessek is a ma különösen elegánsnak tetsző, ám korabeli ruhákban idézik föl az ötvenes-hatvanas évek hangulatát. A Lufthansa fedélzeti divatjáról annyit tudni illik, hogy miközben az egyenruhák megjelenítik az időtlen eleganciát, aközben a légitársaság hagyományos értékeit, a megbízhatóságot, a tisztességet, az utasok és a munkatársak iránti tiszteletet is közvetítik. (Lásd alább az erről szóló írást!)
Lufthansa-egyenruha, mint a vállalati arculat közvetítője
A Lufthansa fedélzeti divatja mindig is az érdeklődés középpontjában állt. Más üzletágak vállalataival
ellentétben ugyanis az uniformis gyakorolja a legnagyobb hatást a légitársaságról kialakult általános képre. Az alkalmazottak jellegzetes munkaruhájukban látványosan közvetítik a cég imidzsét. A Lufthansánál az egyenruha mindig is a corporate design és a vállalati azonosság vizuális kifejezésének szerves részét képezte. (A kép forrása: LH-archívum.)

Az ezüstszínű dinner jacket-et 1967-ben tervezték körülbelül 140 munkatárs, köztük első osztályon dolgozó stewardessek számára. A cél az volt, hogy új impulzussal gazdagítsák az egyéni utaskiszolgálást.
Az összes tengerentúli Lufthansa-járaton lecserélték a fedélzeti személyzet férfi tagjainak egyenruháját. A sötétkék uniformis helyett elegáns dinner jacket-et kaptak, melyet a divattervező Erwin Klebbe közreműködésével alkottak meg.
Az új, széles testű repülőgépek által fémjelzett korszak kezdetén, 1970. április 1-jén a Lufthansa-stewardessek is új, modern külsőt kaptak. Az új uniformis, a kor változó igényeinek megfelelően, kevésbé volt merev és puritán az előzőekhez képest. A szoknyát és a blúzt felváltotta az egyenes fazonú, hátul cipzáras ruha. Az együttes, mely mindenek felett színvilágával hatott, a fiatal berlini divattervező, Werner Machnik kreációja volt. Az ún. „Berlin Chic” alapruhatár a Lufthansa két fő meghatározó színét, a ragyogó sárgát és az élénk meleg kéket használta.
A fedélzeti kiszolgáláshoz első alkalommal terveztek egy praktikus kötényt, mely kék vagy sárga színeivel csinosan keretezi az egyenruhát. Az új fedélzeti divat innentől kezdve öt évre meghatározta a Lufthansa arculatát.
1974-ben a Lufthansa földi személyzete is új, egységes uniformist kapott. A kollekció részeként a szoknya mellett első alkalommal jelent meg az elegáns nadrág is, blúzzal vagy pulóverrel kombinálva, amelyet először a földi személyzet viselhetett. A sportos, elegáns egyenruha a fedélzeten csak négy évvel később jelent meg.
1978/79 fordulóján a szoknya alternatívájaként a stewardessek számára engedélyezték a nadrágkosztüm viseletét, amely nagyon divatosnak számított akkoriban. Egy nadrág, két szoknya, egy trencskó – övvel vagy öv nélkül – fehér-sárga, fehér-kék, és egyszínű blúzok, valamint a különböző kiegészítők tették lehetővé, hogy a gépek személyzete egyedi öltözéket viselhessen. A bielefeldi Jobis vállalatnál készült új alapkollekció összesen 33 darabból állt.
A stewardessek alapfelszereléséhez szükséges anyagmennyiség óriási volt: 33 000 méter sötétkék szövetből varrtak dzsekiket, szoknyákat, nadrágokat és kabátokat. A service-ruhákhoz további 9000, a blúzokhoz még 45 000 méter anyagot használtak fel. Ha a 3000 méternyi sálat is hozzászámoljuk, a felhasznált anyagmennyiség közel 90 kilométer.
1986-ban volt először egységes egyenruhája mind a 15 000 földi és légi alkalmazottnak. Az öltözékeket ésszerű és letisztult stílus jellemezte. A divatos, ámde rövid életű részletekről tudatosan mondtak le. A maga homogenitásában az egyenruhát még inkább jelzésértékűnek szánták, amely az alkalmazottak Lufthansához való tartozását és összetartozását hivatott erősíteni. Az új Lufthansa-kollekció tervezője a nemzetközileg ismert divatkreátor, a pforzheimi College of Design professzora, Jürgen Weiss volt.
A pilótafülkében dolgozó nőket azonban a divat tekintetében hosszú ideig figyelmen kívül hagyták. Abban az időben a kevés női pilótának (ma minden huszadik LH-pilóta nő!) be kellett érnie a férfiak átalakított uniformisával. Csak 1991-ben tervezték újra, tették modernebbé és nőiesebbé a pilótafülkében dolgozó nők egyenruháját.
1999-ben, a kor igényeinek megfelelően, a ruhákat még egyszer felülvizsgálták praktikusságuk, minőségük, időtállóságuk tekintetében majd a kollekció átdolgozása mellett döntöttek.
Az új kollekció kapcsán versenyt hirdettek meg. A női kollekcióra a német Strenesse, a férfikollekcióra az Etzkorn vállalat által benyújtott design tervek voltak a legmeggyőzőbbek. A három éves fejlesztési fázis után az új kollekció 2002-ben készült el a Lufthansa 25 ezer alkalmazottja számára. A kollekciót előzetes tesztelésnek vetették alá. Kétszáz, más-más területen dolgozó alkalmazott viselte a különböző méretű ruhákból álló mintakollekciót a hat hónapos próbaidőszak alatt. A ruhákat tesztelők jelzései alapján a még kényelmesebbé tették. Körülbelül 600 000 méternyi, speciálisan a Lufthansa számára kifejlesztett kék szövetből készült el végül 490 000 egyforma egyenruha: szoknyák, nadrágok, blézerek, mellények stb.
A klasszikus stílust jelző sötétkéket ötvözték a Lufthansa vállalati színeinek sárgájával, ezüst-szürkéjével és fehérrel. Az új design megtartotta a klasszikus Lufthansa-kiegészítőket is, így például a „pillbox” női kalapokat. Újdonság a női kollekcióban a gombos ruha, az átkötős szoknya és a korábbinál sokkal nőiesebb vonalvezetésű blézer.
A hatvanas és hetvenes évek szemtelen színösszeállításával és a miniszoknyákkal ellentétben, a mai uniformist a divathullámok helyett inkább a klasszikus, időtlen elegancia jellemzi. Az eredmény önmagáért beszél, hiszen a Lufthansa hagyományos értékeit közvetítik az egyenruhák: a megbízhatóságot, a tisztességet, az utasok és a munkatársak iránti tiszteletet.
Lufthansa-krónika: 40 éve Magyarországon

1968: 9000 fős utasforgalmat bonyolít a Lufthansa Boeing 727-es típusú repülőgépekkel.
1969: a Lufthansa megnyitja budapesti irodáját a Ferenciek terén (korábbi nevén: Felszabadulás téren).
1971: a heti járatszám kettőről ötre emelkedik. Három járat indul Frankfurtból, kettő Düsseldorfból és egy Münchenből.
1973: már heti hat járat közlekedik Magyarország és Németország között. Leszáll az első Boeing 737-es repülőgép.
1974: hetente hét járat közlekedik a németországi célállomások között.
1975: nyolcra emelkedik a heti járatszám.
1976: már heti 10 járatot üzemeltetnek a Frankfurt, Düsseldorf és München célállomásokra.
1977: a heti járatszám eléri a tizenkettőt.
1983: 10 000 utas választja a Lufthansát.
1984: 11 500 fő utazik Lufthansával.
1985: először landol a Ferihegyi Nemzetközi Repülőtéren a Lufthansa Boeing 747-es repülőgépe. Már heti 14 járat közlekedik Németország és Magyarország között.
1986: a pesti Váci utcába költözik a Lufthansa budapesti irodája. Ebben az évben 97 000 utas választja a Lufthansát.
1989: megnyitják a Ferihegy 2A terminált. Saját repülőjegy-kiadási joggal rendelkezik a Lufthansa.
1995: a Lufthansa tagvállalatai kiválnak a Csoportból. A Lufthansa Cargo és a Lufthansa Systems önálló vállalatként működik tovább Budapesten.
1997: Budapest a Lufthansa közép-kelet európai régió központjává alakul Günther Ott vezetésével. A
régióhoz a következő országok tartoznak: Albánia, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Csehország,
Horvátország, Jugoszlávia, Lengyelország, Magyarország, Macedónia, Moldávia, Románia, Szlovákia és
Szlovénia, Ukrajna, Lettország, Litvánia és Észtország (utóbbi 4 ország 2001-ben került át más régiókhoz).
1998: elkészül aLufthansa-honlap.
2001: A Lufthansa Technik Budapest megkezdi működését Magyarországon. 550 000 utas választja a Lufthansát. A légitársaság honlapja magyarul is olvasható az interneten, ahol az utasok jegyrendeléseket is bonyolíthatnak.
2002: a Lufthansa heti járatainak száma 89-re emelkedik. A nyári menetrenddel napi hat járat közlekedik Münchenbe. A 2002 óta működő Germanwings diszkont-légitársaságban részesedést szerez a Lufthansa.
2003: a magyarországi utasforgalom nettó árbevétele először haladja meg a 10 milliárd forintot. A
harmincezredik magyarországi törzsutas is belép a Lufthansa Miles&More programjába. Elindul
Magyarországon is a kis- és középvállalatok számára előnyöket kínáló program, a „Partner Plus Benefit” (mai nevén Star Alliance Company Plus).
2004: napi ötre emeli a Lufthansa a Budapest–Majna-Frankfurt járatok számát.
Az év végére eléri a negyvenezret a magyarországi törzsutasok száma.
2005. október 15-től: napi két járattal köti össze a Lufthansa Budapestet és Hamburgot, ezáltal már a
negyedik direkt célállomást nyitja meg Budapestről. Megnyitják a regionális telefonos call centert a csehországi Brnoban a jobb ügyfélkiszolgálás végett.
2006. október: az MKB Bank és a Lufthansa két új co-branded (társmárka) hitelkártyával, a Miles & More MKB MasterCard Standard és a Miles & More MKB MasterCard Gold kártyával lép piacra. Az új hitelkártya program lényege, hogy a nemzetközi légitársaság pontgyűjtő törzsutas programját ötvözi a banki hitelkártya -szolgáltatások előnyeivel, és bárki számára hozzáférhető.
2006. december: újabb szolgáltatással bővül a Lufthansa kínálata. Az utasok már nem csak a repülőjáratot választhatják ki és vásárolhatnak jegyet egy otthoni vagy munkahelyi számítógép segítségével, hanem mostantól a poggyász- és jegykezelés is gyorsabbá válhat, amennyiben az elektronikus beszállókártyájukat előre kinyomtatják. Egy irodába költözik Budapesten is a Lufthansa és a Swiss.
2007. január 8-án: kezdi meg munkáját Budapesten Tamur Goudarzi-Pour, a Lufthansa újonnan kinevezett közép-kelet-európai regionális vezetője. Regionális igazgatóként a térség 14 országának piacát irányítja.
2007. február: a Lufthansa kizárólagos próbarepülések keretében teszteli a legújabb és egyik legnagyobb repülőgépet, az Airbus A380-at. A német légitársaság tesztjárata Frankfurtból indul New Yorkba, Hongkongba, Washingtonba és Münchenbe.
2007. március: sikeresen befejeződik az Airbus A380-as tesztelése. Március végén első alkalommal landol az óriásgép az Amerikai Egyesült Államok területén. A Lufthansa összesen tizenöt új, széles törzsű Airbus A380-ast rendel, amelyeket 2009 nyarán állítanak majd menetrendszerinti szolgálatba. Beindul a negyedik napi Budapest–Düsseldorf járat.
2007. április 14-től: heti rendszerességgel indulnak a Lufthansa gépei a sármelléki Fly Balaton reptérről Hamburgba és Düsseldorfba. A Canadair Regional Jet sugárhajtású repülőgépek szombatonként közlekednek Fly Balaton–Hamburg és Fly Balaton–Düsseldorf útvonalon, oda-vissza.